Практичний психолог Пятницька А.В.
ТРЕНІНГОВЕ
ЗАНЯТТЯ
«ЯК
ТЕБЕ СПРИЙМАЮТЬ ІНШІ?»
Мета:
формування і розвиток настановлення на самопізнання і саморозвиток, розвиток
особистісно значущих якостей.
Завдання:
•
усвідомлення того, як тебе бачать інші;
•
відпрацювання навичок співпраці та формування вміння подобатися,
співпереживати;
•
формування адекватної самооцінки.
Вступне
слово ведучого
Для
кожного важливо, як його бачать і розуміють інші. Що в ньому хорошого і
поганого? Як показати хороше і що робити з поганим? Сьогодні на занятті ми
спробуємо це з’ясувати.
Вправа
«Мій друг сказав би про мене, що я...»
Мета:
відпрацювати вміння позитивної самопрезентації.
Учасники
сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, яка
починається зі слів: «Мій друг сказав би про мене, що я...». Висловлюються всі,
починаючи з ведучого.
Вправа
«Правила роботи у групі»
Мета:
пригадати правила роботи у групі. Ведучий пропонує назвати одне правило і
пояснити його, при цьому праву руку ставить на ліве плече сусіда справа.
Правила
роботи у групі:
•
активна участь дітей у занятті;
•
один говорить — інші слухають;
•
правило піднятої руки;
•
конфіденційність;
• не
оцінювати одне одного;
•
дотримуватися принципу «тут і тепер »;
•
поважати думку одне одного.
Вправа
«Очікування»
Мета:
визначити, що учасники очікують від заняття. Учасникам роздають невеликі аркуші
паперу. Тренер просить написати на них, чого саме підлітки чекають від заняття.
Після цього аркуші вивішують на дошці.
Вправа
«Тваринка»
Мета:
визначення особистісних особливостей кожного учасника.
Матеріали:
аркуші паперу А4. Кожному учаснику на папері пропонують
написати
ім’я, не обов’язково справжнє. Під ім’ям малюють тваринку і називають її. Після
індивідуальної роботи учасники по черзі називають своє ім’я і характеризують
свою тваринку. Усі тваринки презентуються.
Вправа
«Біле і чорне»
Мета:
розвивати вміння критично ставитися до себе. Учасники на аркуші білого паперу
записують позитивні риси характеру, а на чорному — негативні.
Обговорення:
— Що
відчували учасники при виконанні цього завдання?
—
Які риси характеру було важче виділити?
Вправа
«Супермаркет»
Мета:
формування навичок самоаналізу, самопізнання, поглиблення знань одне про одного
через розкриття якостей кожного учасника. Ведучий розповідає підліткам, що вони
знаходяться у супермаркеті, де можна продавати і купувати риси характеру. Після
цього він роздає їм по 2 смужки паперу. Учасники на одній смужці записують рису
характеру, яку хотіли б продати, а на іншій — рису характеру, яку хотіли б
купити. Далі всі учасники по черзі зачитують те, що написали на смужках паперу,
і кидають їх у картонну коробку. Тренер перемішує смужки, не дивлячись, витягує
по 2 смужки і роздає підліткам.
Обговорення:
—
Які риси характеру ви змушені були витягнути?
— Чи
можете ви прийняти такі риси характеру?
—
Для чого, на вашу думку, була ця вправа?
Вправа
«Інша думка»
Мета:
розвиток моральних якостей особистості, можливість побачити себе очима друзів.
Матеріали:
аркуші паперу А4, список особистісних якостей. Діти називають по черзі всі пори
року й відповідно об’єднуються у 4 групи. Один учасник із кожної групи виходить
за двері. Кожна група складає характеристику свого
представника.
Діти запрошуються до класу, і представник групи зачитує їхні характеристики.
Вправа закінчується, коли кожен учасник отримав характеристику.
Обговорення:
— Що
дала вам ця вправа?
— Із
чим ви погодилися?
— Із
чим не погоджуєтеся?
Вправа
«Незакінчене речення»
Мета:
усвідомлення значимості своєї ролі у формуванні соціально психологічного
клімату в групі.
Учасники
продовжують речення:
•
Мені притаманні такі риси характеру...
• Я
хотів би, щоб у нашому класі всі були...
•
Мені подобаються такі якості в людях...
• У
майбутньому я...
Обговорення:
— Чи
важко було говорити про притаманні вам риси характеру?
— Що
дала ця вправа?
Вправа
«Підсумок»
Ведучий
запитує:
— Що
нового ви дізналися сьогодні на занятті?
— Чи
змінили ставлення одне до одного?
|